Met de Standaard Rapporten-functie kan je eenvoudig je eigen lay-outs beheren. Maak verschillende rapportdefinities en koppel ze aan verschillende lay-outs voor volledige controle over de uitstraling van je documenten. Je bepaalt zelf hoe opmerkingen, prijzen, kortingen, btw-specificaties en Intrastat informatie worden weergegeven. Bovendien kun je lettertypes en kleuren aanpassen volgens jouw huisstijl.

Met veel configureerbare opties maak je zelf verschillende rapporttemplates voor verschillende lay-outs. Bijvoorbeeld, de btw-specificatie enkel afdrukken bij de factuur of Intrastat informatie enkel bij een verzenddocument. Alle standaard velden zijn vertaald in verschillende talen en kunnen ook aangepast of aangevuld worden. Beheer alles vanuit één template.

Voordat je rapporten afdrukt, heb je de keuze hoe je om wil gaan met specifieke informatie. Je kunt de instellingen in de template opvolgen of op het laatste moment nog beslissen om bijvoorbeeld opmerkingen niet in de orderbevestiging af te drukken. Deze tool geeft je veel vrijheid in het configureren van je lay-outs.

De Standaard rapporten kunnen gebruikt worden voor veel lay-outs in Dynamics 365 Business Central: verkoopdocumenten, financiële documenten, inkoopdocumenten en logistieke documenten. Je kan onbeperkt verschillende templates definiëren en een gemaakte standaard rapporttemplate aan een lay-out koppelen. Bepaal hoe btw, betalingskorting, Intrastat informatie, opmerkingen, prijzen en artikelinformatie wordt getoond, waarbij je ook het type lay-out voor opmerkingen en de weergave van prijzen kunt definiëren.

Je eigen lay-outs configureren in Dynamics 365 Business Central? De standaard rapporten tool maakt het mogelijk. In onderstaande video laat Charon je zien hoe je je document lay-outs configureert.

Is een PIM-systeem iets voor jouw bedrijf?

YOU GAC
Growing Together