Haal alles uit je inkoopproces met onze voorraadbeheer software

Product, timing, voorraad en kostprijs. Alles verloopt optimaal

Maximaal inkoopresultaat is de belangrijkste doelstelling om te behalen als inkoper. Om marges te optimaliseren moet je een efficiënte en doordachte aanpak creëren zonder onnodige voorraad aan te kopen. Maar hoe kan je op het juiste moment de juiste voorraad aankopen rekening houdend met de eisen van de klant, het dynamisch bestelbeleid van je producten, prognoses en contracten met je leveranciers? Trade365 biedt antwoorden op al deze vragen, het is de oplossing om jouw inkoopteam optimaal te begeleiden bij belangrijke beslissingen zoals inkoopbehoefte, ordergrootte of optimale vulling van een zeecontainer.

Naast het ondersteunen van voorgenoemde processen biedt Trade365 ook controle en opvolging in de status van lopende inkooporders en internationale zendingen. Samen kunnen we jouw marges optimaliseren.

Definiëren van de correcte kostprijs

Controle, opvolging en het maximaliseren van je inkoopmarge

Marges berekenen en realiseren is een lastige taak. Vooral omdat je nog geen inzicht hebt over de correcte marge op het moment dat je de inkoopprijs afspreekt met je leverancier. Ongeacht of je lokaal of internationaal koopt, je krijgt vaak te maken met kostprijsverhogende componenten welke effect hebben op de marge van jouw artikel. Ondanks de vele effecten op je marge is het wel van uitermate belang om snel te weten te komen wat de potentiële verdiensten zijn op een artikel. Trade365 zorgt voor volledig inzicht in de opbouw van je inkoopmarges. Inzicht dat bepaalt hoe je je marges kan verbeteren door minder of meer in te kopen.

Aangezien je in het programma zelf je kostprijscalculatiemodellen bepaalt, krijg je controle over kosten als import, douane of transport. Wanneer er zich plotse toeslagen voordoen kan jij deze meteen doorberekenen in het model. Trade 365 zorgt voor het eenvoudig borgen en opvolgen van afspraken die je hebt met specifieke klanten en leveranciers.

Gefundeerd advies over jouw inkopen

Voorraadbeheer software voor een precieze voorraad

Het exacte aantal voorraad inkopen is een lastige taak. Te veel is niet goed, maar te weinig zeker ook niet. Beide hebben namelijk een impact op je marge. Het is dus een continue uitdaging om de juiste inkoopbehoefte te bepalen. Er zijn meerdere mogelijkheden om deze behoefte te bepalen, enerzijds kan je je voorraad aanvullen op basis van de vraag, anderzijds kan je een bestelbeleid hanteren op basis van een vast bestelaantal of maximale voorraad. Welke wijze je ook hanteert, je zal adequaat moeten inspelen op veranderingen in de vraag. Trade365 zorgt ervoor dat je op basis van economische formules je bestelparameters dynamisch kan aanpassen voor een optimaal inkoopscenario. Daarnaast kan je ook steeds gebruik maken van onderbouwde verkoopprognoses. Door gebruik te maken van alle voorgenoemde toepassingen zorg je ervoor dat je op het juiste moment de benodigde voorraad inkoopt. Dankzij doeltreffend raamcontractenbeheer kan je eenvoudig je afspraken met leveranciers nakomen. Speciale orders zoals dropshipping, dat steeds meer door groothandels gebruikt wordt, neem je eenvoudig op in het inkoopproces zodat je altijd een compleet inkoopadvies gebruikt.

“Groothandel doelstellingen vertalen naar concrete groei? Kom maar op.”
Arianne Mortier
Groothandel Consultant
Digitaal gestroomlijnd internationaal inkoopproces

Coördineer je internationale orders

Als groothandel koop je een heleboel producten in over de grens. Internationale orders zijn vaak complex dus wil je deze ook optimaal beheren. Met Trade365 plan je zeecontainers naar wens door deze te vullen met inkooporders. Aangezien jouw containers onderdeel uitmaken van een internationale zending heb je in een handomdraai alle informatie van je orders bijgewerkt wanneer deze zending weg-, lucht- of zeetransport vertraagt. Deze manier is enorm voordelig voor de logistiek aangezien je je inkooporders op een efficiënte manier beheert. Je voorraad is meteen up-to-date omdat je je containers eenvoudig ontvangt en deze direct laat scannen door de inbound logistiek. Door aansluiting met EDI kan je veel fouten voorkomen en tijd besparen gedurende het inkoopproces door je inkopen volledig gedigitaliseerd te verwerken. Belangrijke notificaties kan je door de digitalisatie meteen automatisch kenbaar maken bij zowel klant als leverancier .

Altijd je leveranciersbeoordeling bij de hand

Werk met betrouwbare leveranciers

Het is van uitermate belang dat wanneer je zakendoet met leveranciers dat ze hun beloftes nakomen, net zoals dat jij jouw beloftes ook nakomt. Inzicht krijgen in welke leverancier al dan niet afspraken nakomt is bepalend voor je marges. Met een Power BI heb je altijd je leveranciersbeoordeling bij de hand. Met een Power BI verkrijg je ook slimme inzichten in afwijkingen op product, productgroep of merk. Business Central zorgt ervoor dat alle relevante KPI’s direct beschikbaar en bruikbaar zijn, zo weet jij direct (alvorens je inkooporder te plaatsen) de betrouwbaarheidsstatus van de leverancier. De impact van wijzigingen in levertijd op een order of complete zending zijn volledig te monitoren. Doordat je inzichtelijk te werk gaat kan je hierop anticiperen. Inzicht dat belangrijk is zodat jij actie kan ondernemen om wél die betrouwbare leverancier te zijn.

Lieven staat voor je klaar

Laat je vraag achter

YOU GAC
Growing Together